8. maaliskuuta 2015

Sunnuntaihääräystä

Ostin tuossa viikolla vitosella peilin, kun sattui tulemaan vastaan kirppiksellä haahuillessani. 


Peilin kehykset oli ensin ruskeat, mutta kun mulla sattui olemaan valkoista maalia, sudin siihen päälle kerroksen.


Ruskea paistaa tuolta läpi, mutta voi olla, että tämä jää tupaan, jolloin kehysten väriksi tulee sama kuin pöydänjalkojen värikin. Valkoinen toimii sitten vähän niinkuin pohjamaalina, ettei vaaleaa värimaalia tarvita niin paljoa.

Maalailin myös saarekkeen maalatuksi tarkoitetut osat toiseen kertaan. Nyt tuohon voisi jo laittaa jalkalistaa ainakin tälle puolelle. Toinen puoli vaatii vielä vähän hommaa.


Muuten olen tänään sitten tehnyt kivoja ja vähän vähemmän kivoja juttuja. Vaihdoin pissikanisterin, joka on kellarissa kylpyhuoneen alla. Kellarin lattialta löytyi kuollut myyrä. Ihmettelinkin, kun koira oli parina päivänä siirtänyt maton lattialuukun päältä pois mun työpäivän aikana. Myyrähän siellä on rapsannut. Ulkoapäin huomasin, että tuuletusreiän verkko oli vähän siirtynyt ja siellä oli sellainen myyränmentävä rako.

Olen myös laskenut menekkejä ja tehnyt tilauksia. Lämminvesivaraaja mulla on, mutta ennen kuin sen voi kytkeä (tai lähinnä kytkeä vesipisteet paikalleen), kylpyhuoneessa täytyisi olla varmaan seinää, johon hanat ja muut laitetaan kiinni. Seinämateriaaleja mulla ei ole ja ne täytyy tilata, kun ei tuohon mun autoon mahdu. Liian vähän ei kannata tilata kerrallaan, sillä rahti tänne peräkylille aina maksaa. Käyn huomenna mun vakkarirautakaupassa tekemässä tilauksen ja toivottavasti tavarat tulevat pian. Huokoleijonaa ja paneelia on ainakin tulossa, plus pari muuta, muuhun tarpeellista juttua.

Yhden tilauksen kuitenkin jo tein. Tilasin nimittäin tapettia. Kylpyhuoneen yksi seinä tulee tapetille. Ulkoseiniin tulee puolipaneeli. Ensin ajattelin, että nyt tapetille tuleva seinä olisi jäänyt kokonaan hirrelle ja muut seinät tapetoitu, mutta tuo tapetti, jonka haluan, ei ehkä ole hengittävyydeltään parasta. Siksi sitä tuleekin vain sisäseinään. 


Kyseessä on Pip Studion Early bird, johon fiksoiduin jo vuosia sitten, kun sen ensimmäisen kerran näin. 

Olin myös suunnitellut tuvan kahdelle seinälle tapettia paneelin yläpuolelle. Nyt kun olen katsellut hirsipintaista yläosaa, en ehkä haluakaan siihen mitään. Saa kai mieltään muuttaa, saahan? Ainakin tälleen naistenpäivänä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pihalla tapahtuu

Pihalla on tapahtunut ja tapahtuu, talossa ei sinisen lattian laittamisen jälkeen. Siksi näytettävää onkin vähän ja vain ulkoa. Suurin j...